Thursday, May 26, 2011

Mohon Bantuan Daripada Anda


Begitulah nasib warga emas, Ismail Ahmad, 97, yang hanya mampu terbaring selepas diserang angin ahmar kira-kira tujuh bulan lalu. Lebih menyedihkan, anak perempuan yang menjaganya, Habsah Ismail, 57, kudung kedua-dua belah kaki daripada pangkal peha sejak dilahirkan.
Tinggal di kediaman using, atap yang bocor.Bila hujan , bocor sana, bocor sini.Faham-fahamlah bila atap bocor , hujan turun, memang sibok mencari tadahan hujan. Bayangkan bila tempat warga emas, Ismail Ahmad, 97 terkena hujan dan basah.
Selain Habsah dan bapanya, rumah usang yang dibina semasa Ismail masih muda itu turut didiami anak Habsah iaitu Mazlan Mohd Yunus, 27, dan Zulkifli, 26.
Malang bertimpa apabila Mazlan menghidap penyakit jantung menyebabkan dia tak mampu bekerja dan keluarga itu terpaksa bergantung harap kepada Zulkifli dengan pendapatan kira-kira RM800 sebulan.
Keluarga tersebut menerima bantuan sebanyak RM150 sebulan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), namun wang sebanyak itu hanya boleh dihabiskan untuk belanja dapur mereka empat beranak.
Oleh Amir Abd Hamid amir@hmetro.com.my

Mereka yang ingin membantu boleh menghubungi Mazlan di 017-333 1202 atau ke rumah mereka di Lot 7395, Kampung Sungai Pinang, 42920 Pulau Indah, Pelabuhan Klang.

No comments:

Post a Comment